Om/copyright/kontakt

Välkomna till min blogg!

Här tänkte jag skriva om följande:

  • Nya recept på smoothies samt även “gamla” från min hemsida
  • Juiceinspiration och recept på spännande juiceblandningar
  • Information om frukt och grönt
  • Tips av olika slag
  • Recept på fruktsallader samt annat gott man kan göra med frukt och bär (som t.ex. sorbet)
  • Eventuellt andra spännande recept

Ni är hjärtligt välkommna med tips och förslag om vad ni vill ha mer eller mindre av i bloggen. Jag ska försöka göra så gott jag kan med dessa.

Copyright:

All text, bilder och recept i denna blogg är mina egna om inte annat tydligt anges. Mina bilder är markerade antigen med © Himmelska Smoothies eller © smoothiesrecept.se

Vill du låna något från min sida så fråga mig först. Det är faktiskt inte så svårt att fråga. Du kan antigen lämna en kommentar här eller mejla mig på kontakt@smoothiesrecept.se

Kontakt:

På samma sätt kan du kontakta mig för övriga frågor, synpunkter m.m.

Vill du få svar relativt snabbt funkar det bäst med kommentarer eftersom jag inte kollar mejl så ofta.

Ha en härlig dag!

Annonser

2 responses to “Om/copyright/kontakt

  1. Hej!
    Jag har tittat runt lite bland dina smothies, ser gott ut. Hur är det med kalorinnehåll på smothies? Jag är en som jagar kalorier för att försöka gå ner i vikt, men gillar sötsaker.
    Mvh
    elsa

    • Hej! Roligt att du hittat hit 🙂
      Jag håller på och gör en bok med mina recept och där kommer jag att ha näringsberäkningar till smoothiesarna.
      Men för tillfället kan jag säga att om du gör en smoothie på enbart frukt så brukar det bli kring 100kcal per portion (1 portion ca 250ml) beroende på vad du har i. Tillsätter du yoghurt, glass eller till exempel jordnötssmör kan det lätt bli upp till 300kcal per portion.
      Exempel: smoothie på ½banan, 2dl apelsinjuice och 5st frysta jordgubbar = 163kcal
      smoothie på ½banan, 2dl naturellyoghurt 3% och 1dl frysta jordgubbar = 195kcal
      1 banan innehåller ca 100 kcal. Bär brukar inte innehålla så mycket kalorier så du kan frossa i dem 🙂 (1dl färska bär = 25kcal)
      Du kan jämföra med en pytteliten munk på 60g som innehåller 266kcal och praktiskt taget ingen näring alls…
      Med smoothies får du även vitaminer, minaraler och antioxidanter bland annat. Förutom att det är jättegott! 🙂
      Här är en sida där man kan räkna kalorier på olika livsmedel: http://www.raknakalorier.se/
      Här är också ett program för att räkna näring på en måltid: http://www.kostdata.se/kostkoll.htm
      Ha det gott!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s